CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, April 24, 2011

Last PosT!!


Di awal kelas saya masih terkapai-kapai tentang apa yang sedang diajar ole Madam Nurin, tetapi dipertengahan jalan saya dapat menangkap jalan yang sedang ditujui.Perkara yang diajar oleh Madam Nurin bukanlah perkara yang baru untuk saya kerana pernah mengambil sebjek penerbitan elektronik.Tetapi terdapat suatu perbezaan dengan subjek ini dimana kami turut belajar mengenai pemasaran menggunakan iklan.Secara keseluruhanya stail pengajaran Madam Nurin adalah berbentuk bebas dimana beliau akan memberitahu secara spotan tentang apa yang diajar dan bukanya meluahkan balik apa yang ada dalam slide.Kepekaan dalam kelas serta memberikan  tumpuan boleh membantu saya dalam menjawab di final nanti.
 Melalui gelagat pengguna terbahagu kepada 2 isitu pengaruh  interpersonal dan bukan pengaruh interpersonal .kedua-dua ini akan menghasilkan proses personal iaitu persepsi,motivasi dan pembujukan pembelajaran.




Terdapat 2 produk iaitu low involvement produk dan high involment produk dimana low involment mempunyai maklumat yang kurang dan pengguna akan terus membeli tanpa melihat brand serta kualiti.contohnya pen.Manakala, dala high involment pula, pengguna perlu dapatkan banyak maklumat sebelum membelinya.Selain itu mereka akan terlibat dalam aktiviti pembelian dan produknya mahal.Contohnya, kereta.

No comments:

Post a Comment